teman tapi mesra

18 November 2011

16 TAHUN??? LAMA TUUU...

Semalam genap 16 tahun perkhidmatan saya sebagai Pelukis Pelan,lamakan kannnn???..16 tahun tuuu...dari muda remaja lagi sampailah dah nak masuk usia senja ni dan saat entri ni ditaip pun..aku masih lagi berada di tempat atau 'workstation' yang sama..huhuuu.Banyak jugalah kenangan pahit dan manis sepanjang bergelar Pelukis Pelan ni...kena marah ngan bos,selisih faham ngan rakan sekerja tu biasalah adat di tempat kerja....

agak agak korang kenal tak awek yang pakai baju biru sebelah kanan tu..!..kurus je kan saya dolu²..sekarang ni nak dapat balik bentuk badan cenggini..huhuu memang taklah kan!!....dalam mimpi jelah..


inilah tempat kerja saya...kat area Wangsa Maju..mula mula dulu opis JE ni kat Wisma Central. lepas tu pindah pulak ke Campbell Complex dekat dengan Semua House tu..sempat jugaklah merasa kerja dekat Campbell tuu..lepas Boss dah kaya sikit terus beli bangunan sendiri dekat area Wangsa Maju..Opis saya ni Head Office, ada 2 cawangan, satu di Ipoh dan satu lagi di Kangar...apa yang saya sayang sgt kat opis ni.?? heheh, tentulah setiap tahun pasti ada bonus setidak tidaknya 2 bulan untuk staf dan tidak ketinggalan juga setiap tahun pasti ada Company Trip sama dalam negeri atau luar negeri....Selama saya bekerja ni byk jugaklah trip yang saya ikut antaranya ke Phuket, Medan, Kuching, Hatyai, Lumut, Hong Kong, Bali, Pulau Tioman, Chiang Mai dan Senzhen~Zhuhai...

ini panorama kat dalam opis ek...memang bersepah lah kat  workstation ni..maklumlah kerja lukis pelannn..hihiii

owhhh..ini saya punya workstation ye..masa ni tgh sibuk buat QT pelan (pelan hakmilik sementara)...Urgent!!..kehkehkeh urgent lah sangat kannn..!!!


sumber inspirasi di waktu bekerja...ekekeke


hurmmm...bukan workstation aje tau malah pantry jugak lah..hahaha


proses memploting plan 


Tempat simpan lembar piawai dan pelan akui...erkkk..korang faham tak apa itu lembar piawai dan pelan akui??? takpelah abaikan ek..huhuu

hensem tak brader ni..ni checker, kerja check pelan aje dan cari info untuk surveyor.


♥ U n Me 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan