teman tapi mesra

18 November 2011

BETAPA MUSTAJAB NYA DOA INI..

Beberapa hari yang lalu pintu bilik mak mertua saya terkunci dari dalam secara tak sengaja..waktu tu mak saya nak keluar pergi hospital entah macam mana tetiba je pintu bilik tertutup dan terkunci dari dalam...saya suruh aje dia pergi hospital takut nanti lambat pula..pasal pintu tu nanti saya setelkan..wahhh..bunyi macam hebat sangatlah kan kan kan..Ngeeeee
imej dari google
lepas mak saya keluar..saya pun try test nak bukak pintu tu tapi tak boleh..jiran sebelah pun datang nak tolong pun tak boleh juga....akhirnya terpaksa telefon 'Sihitam Manisku..' kat pejabat..apalagi lagi terus aje dia balik..macam macam cara cuba pun tak boleh....cuba masukkan kad kat celah pintu pun tak boleh....dah tak ada idea lagi terpaksa la telefon tuan rumah mintak kunci spare...masalahnya kredit pulak habis.."terpaksalah 'Sihitam manis..' keluar pergi beli top up kejap..
sementara tunggu 'Sihitam manis..' saya pun cuba saya punya skill la pulak..sambil mencuba tu mulut saya tak putus putus menyebut ayat di bawah ini
لاَ إِلَهَ إِلاَّ أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّى كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ     
saya sebut berulang² kali..saya nampak pintu dah terenggang sikit daripada tertutup rapat tadi..tapi saya dah penat dan tak larat dah nak goyang²kan tombol pintu dah jolok (erkk.. ayat apa yang sesuai ek..) kat ke pintu, mana tak penatnya baru lepas 'berperang' dengan periuk dan kuali kat dapur tadi...
imej dari google
kebetulan 'Sihitam manis..' pun sampai terus dia sambung jolok pintu tu dengan kad...Alhamdulillah tak sampai 5 minit, pintu bilik boleh dibuka tanpa sebarang kerosakan..
imej dari google
Selain dari ketika berada kesusahan ayat ini juga selalu dibaca oleh ibu² mengandung agar di permudahkan proses sewaktu melahirkan.....ada banyak lagi kebaikkan ketika mengamalkan ayat ini...


♥ U n Me 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan